سیصد و سیزده نامه

http://bayanbox.ir/view/1612251084968365897/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7.jpg

یَا ذَا الْعِزِّ وَ الْبَقَاء


سلام!

آقای شماره هجده! کجایید؟ دقیقا کجایید؟ اگر در ستاد کسی هستید دقیقا در ستاد چه کسی؟ اگر تبلغ چهره به چهره میکنید برای چه کسی؟ در کدام خیابان؟ در کدام اتوبوس؟ در کدام صف نانوایی؟ در کدام محل؟ اگر با تلفن همراهتان حرف میزنید یا پیام میفرستید با چه لحنی صحبت میکنید و مینویسید؟

سیاست شما را هم خسته میکند؟ شما هم دلتان از این حجم از دروغ و تهمت و افترا و حرف مفت میگیرد؟ شما هم دلتان به حال مردمی که سفره شان از نان خالی ست و گوششان از دروغ پر، و بین این پر و خالی متحیر مانده اند میسوزد؟

گاهی مغزم دود میکند از این همه ناجوانمردی و بی اخلاقی و به هر شیوه ای برای رای آوردن متوسل شدن! از این همه رنگ عوض کردن! از این همه به بیراه رفتن فرزندان امام روح الله! و یک سوال خیلی بزرگ سنجاق میشود به سرتا پای روحم که " چرا اینطوری شد؟" 

خسته ام و متحیر و کلافه! گاهی دلم میخواهد این روزها با هر نتیجه ای که دلش میخواهد زودتر تمام شود تا یک کمی نفس راحت بکشم! تا یک کمی یادم برود چیزهایی که دیده ام و شنیده ام و خوانده ام را!

اما بعد صدایی در گوشم میگوید : همین به دنبال راحتی رفتن بود که فرزندان روح الله را به این روز انداخت.. همین آسایش طلبی.. همین فرار از درد و مبارزه بود که در سرتاسر تاریخ ما را به خاک ذلت نشاند..همین تن پروری.. همین بی دغدغگی.. همین فرار از دیدن و شنیدن و خواندن حقیقت.. همین چاق و چله کردن نفس با بهانه های ریز و درشت..

راستی چه تضمینی هست که عاقبت ما ختم به خیر شود و ما هم اگر به قدرتی رسیدیم و طرفدارانی پیدا کردیم و مقام و شوکتی برایمان پدیدار شد، خودمان را نبازیم؟

دعایمان کنید آقای هجده!


یک چیز دیگر هم که این روزها زیاد به آن فکر میکنم این است که آخرِ آخرش هر کسی هم که رای بیاورد، تا مردم خودشان نخواهند اوضاع تغییر کند اتفاق خاص الخاصی نمی افتد! یعنی سنت الهی این است که " إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم" ، مگر نه چه کسی از مولا علی "ع" شایسته تر و بهتر برای حاکمیت اسلام بود؟ آیا در دوران علی "ع" همه چیز گل و بلبل شد و دیگراز فقر و دزدی و فساد و گناه خبری نبود؟ نه!

حقیقت این است که ما مادامی که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا یک منجی بیاید و وردی بخواند و وضع ما را درست کند تا ما راحت و بی دغدغه زندگی کنیم و بخوریم و بخوابیم، حتی اگر خود حضرت ولی عصر ارواحنا فداه هم رییس جمهور بشوند مردم با ایشان همان کاری را میکنند که با جدشان علی "ع" کردند، کما اینکه اگر مردم به این درک رسیده بودند که دولت کریمه امام زمان باید " از خود مستضعفین و با مستضعفین و برای مستضعفین" باشد تا بحال چشممان به جمال حضرتش منور میشد..

و خب قطعا یک دولت خوب در رساندن مردم به این فهم که "به جای چشم انتظار کمک شرق و غرب و شمال و جنوب بودن، خودمانیم که #میتوانیم طرحی نو در اندازیم و فردایمان را بسازیم" تاثیر غیر قابل انکاری دارد..

باشد که مردممان با چشمانی بااااز انتخاب کنند که ان شاء الله همین هم خواهد شد!

بمنّه و کرمه :)


 #سیصدوسیزده_نامه 


  • نامه نویس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی