سیصد و سیزده نامه

http://bayanbox.ir/view/1612251084968365897/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7.jpg

#نامه_چهارم


نمیدانم در سوریه اید یا کشمیر یا لبنان یا افغانستان یا یمن؛ نمیدانم دارید میدوید یا از صخره ها بالا میپرید یا جایی کمین گرفته اید یا زیرِ تیر مستقیم دشمن و جعلنا میخوانید؟ شاید با پوتین هایی بر پا و نشسته از شدت خستگی به خواب رفته اید، شاید هم در رکوع نمازید،نمیدانم..اما احساس میکنم صدای انفجار و گلوله سکوت نامه ام را برهم زده،احساس میکنم این نامه را در سکوت نمیخوانید.

آقای شماره چهار،سلام!

امیدوارم چالاک تر و قوی تر از همیشه باشید.

میدانید من دوست هایی دارم که اگر چند روز نبینمشان یا تلفنی و پیامکی با آنها صحبت نکنم،انگار یک چیزی در زندگی ام کم است، وقتی به این فکر میکنم که اگر یک روز جنگ شود یا زلزله بیاید و دوستانم شهید شوند یا بمیرند و من بمانم گریه امانم را میبرید،فکرش هم سخت است،شما چطور هر روز خبر رفتن دوست هایتان را میشنوید و طاقت می آورید؟ چقدر محکم و با یقینید آقای چریک.

در ذهن من شما شبیه شهید چمرانید،عالم،عارف،مبارز و من چقدر حسرت میخورم اگر شما را هم نبینم و نفهمم و بمیرم، خوشبحال کوه ها،خوشبحال صخره ها،خوشبحال رمل ها،خوشبحال آن سنگی که شما را از تیری حفظ کرده است،خوشبحال رودی که قمقمه تان را از آن پر میکنید، خوشبحال سجاده نمازتان که قدر دنیا وسیع است، آخر شما نمونه مجسم آیه "الذین هم فی صلاتهم دائمون"هستید و حتما جانمازتان گاهی آسمان است و گاه جنگل و گاه دریا و گاه کوچه ها،شاعر میگوید "خوشا آنان که دائم در نمازند" و من حتی به ذره ذره جانمازتان غبطه میخورم،خوشا آنان..

آقای چریکِ مهربان! دارم به کودکان زخمی و گرسنه و آواره ی شهر های جنگ زده فکر میکنم که شما هر روز بهشان سر میزنید و دست نوازش به سرشان میکشید و سعی میکنید بخندانیدشان،به بچه هایی که انفجار خانه و خانواده شان را ویران کرده و صدای اشک هایشان شما را تا ویرانه میکشد و میرسانیدشان به بیمارستان ها و پناه گاه ها تا خوب شوند و از خطر در امان باشند،نمیخوام ناراحتتان کنم آقای شماره چهار، اما وضع ما هم دست کمی از آنها ندارد،کاش یک قهرمان هم می آمد و به داد جوان های ما میرسید،به غیرت پدر ها و حیای مادر هایمان شبیخون زده اند،اعتیاد خانه خرابمان کرده،گلوله های فساد زخمی مان کرده اند،نه میدانیم به کجا پناه ببریم،نه زخمی هایمان باور میکنند که زخمی اند که بخواهند مداوا شوند،نه...

حال ما هم زیاد تعریفی نیست،چه بسا بدتر از بچه های سوریه و لبنان.

دعا کنید آدم های خوب اینجا بفهمند باید یک کاری کنند،امروز ما هم چریک میخواهیم..

اگر آقا را دیدید به ایشان سلام برسانید و بگویید چند نفر مثل شما را برایمان بفرستند یا به خوب های خودمان بگویند وفت نشستن نیست،بگویید نامه نویس گفت: " یا ایهاالعزیز! مسّنا و اهلنا الضُّر.."


با آرزوی توفیق

نامه نویس


#سیصدوسیزده_نامه 

  • نامه نویس

نظرات  (۲)

  • جودی آبوت
  • یا حق
    پاسخ:
    حق یارتون!
  • شایسته ای
  • اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و عجل فرجهم و عجل فرجهم

    خدا قوت مرد جنگ
    برای جنگ جویان جنگ نرم هم دعا کن

    یا علی
    پاسخ:
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی